.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لاريجانی: درمورد محصولي اظهار نظر نمي‌‏کنم

رئيس مجلس در جمع خبرنگاران پارلماني با بيان اينکه فرآيند ارايه راي اعتماد به وزير پيشنهادي مربوط به همه نمايندگان است، اظهار داشت: اجازه دهيد، پروسه اين مساله طي شود چرا که هنوزاين مساله در مجلس مطرح نشده است.

وي در پاسخ به سوالي که به توقيف هفته نامه شهروند امروز اشاره داشت و نظر وي را در رابطه با تضيع‌‏هاي ايجاد شده در فضاي رسانه‌‏اي کشور در انتخابات جويا مي‌‏شد، گفت: دقيقا من در جريان اين مساله نيستم .فضاي رسانه‌‏اي بايد در معرض آرامش و گستردگي باشد و اين قطعا به برگزاري يک انتخابات سالم کمک مي‌‏کند که هم اکنون زمينه‌‏هاي خوبي براي آن فراهم است.

رئيس‌‏مجلس در پاسخ به سوال ديگري که به نامه سولانا به جليلي اشاره داشت، گفت: تا جايي که اطلاع دارم در اين نامه طرح جديدي به ايران ارايه نشده است اما محتواي اين نامه حکايت از آن داشت که براساس همان مباحثي که بيش از اين عنوان کردم، علاقمندم که مذاکرات 1+5 با ايران ادامه پيدا کند.

وي افزود: معتقدم اگر آنها به موضوع مذاکرات با دقت بنگرند و تلاش کنند و از ابزارهاي ديپلماتيک استفاده شود آراي دو طرف به همديگر نزديک خواهد شد.

دبير سابق شوراي امنيت ملي از ادامه مذاکرات ايران 1+5 استقبال کرد.

لاريجاني در خصوص نامه احمدي‌‏نژاد به اوباما نيز خاطرنشان کرد: آقاي رئيس‌‏جمهور حتما مبنايي را براي خودشان در نظر داشتند که اين نامه را نوشتند.

وي افزود: فکر مي‌‏کنم در انتخابات رياست جمهوري آمريکا ، انتخاب اوباما با وضعيت و شعارهايي که داشت حاکي از تغييراتي است که اگر اوباما بخواهد پاسخ مثبتي به انتخاب خودش بدهد و نگاه دقيق‌‏تري به شرايط منطقه داشته باشد بايد کارهاي اشتباه آمريکا در منطقه را جبران کند.

لاريجاني با تاکيد بر اينکه هيچ قضاوت و ارزيابي از اوباما ندارد، ادامه داد: برخي از سخنان وي راجع به انرژي اتمي در ايران حکايت از عدم جمع بندي دقيق وي داشت. ساده انديشي است که تصور کنيم او مسير جديدي را مي‌‏پيمايد.

به گفته وي، انتظار جامعه بين الملل از اوباما اين است که او در رفتارهاي غلط آمريکا تغيير ايجاد کند. البته اين تغيير نمي‌‏تواند يک تغيير تاکتيکي و روبنايي باشد. اگر او بخواهد واقعا تغييري ايجاد کند بايد براي فرار آمريکا از نفرت عمومي منطقه، تغييراتي استراتژيک ايجاد کند.

وي در پاسخ به اينکه وزير کشور معرفي شده از سوي دولت بايد داراي چه شرايطي باشد که بتواند از مجلس هشتم راي اعتماد بگيرد گفت: به نظر من وزير کشور از وزراي استراتژيک کابينه است و آشنايي و نقش وي بسيار پراهميت است.

وي افزود: وزير کشور بايد با شرايط کشور آشنا و از قدرت تصميم‌‏گيري دقيق برخوردار باشد چرا که وزير کشور، وزير مهمي است و بايد اختصاصات يک تصميم‌‏گير ارشد داشته باشد.

لاريجاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه فکر مي‌‏کنيد مجلس هشتم به وزير کشوري که پيش از اين به عنوان وزيرنفت نتوانست از مجلس هفتم راي اعتماد بگيرد، راي خواهد داد، اظهار داشت: اميدواريم که نمايندگان در مجموع ، بررسي‌‏هاي لازم را انجام دهند.

لاريجاني در پاسخ به سوال ديگري به تلاش هيات رئيسه براي منتفي شدن استيضاح وزرا به منظور جلوگيري از راي اعتماد مجدد به کل کابينه اشاره کرد و گفت: هنوز استيضاحي به صورت رسمي به هيات رئيسه داده نشده است با دوستان نيز در اين زمينه در حال رايزني هستيم.

وي ادامه داد: اينکه اگر مجلس و دولت به نحوي به مسايل بنگرند که از ظرفيت‌‏هاي خود به خوبي استفاده کنند در اين صورت است که هر دو قوه به مسايل اساسي کشور توجه خواهند کرد اما اگر مجلس کجي را مشاهده کند، دستش براي اصلاح آن باز است.

رئيس‌‏مجلس با تاکيد بر اينکه دست نمايندگان براي استيضاح وزرا باز است، اظهار داشت: اين يک اقدام قانوني و حق نمايندگان است.

براساس اين گزارش لاريجاني، براي ديدار از نمايشگاه دستاوردهاي آستانه قدس رضوي پس از انقلاب در زير زمين مجلس حضور يافته بود.

وي در خصوص اين نمايشگاه اظهار داشت: اين نمايشگاه حکايت از آن دارد که مجموعه فعاليت آستان قدس رضوي از آراستگي بالايي برخوردار است و اميدواريم که آستان قدس رضوي بتواند فعاليت‌‏هاي گسترده‌‏اي داشته باشد./ایلنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.